Udruženje "Most povjerenja"

26 - 250 pitanja i odgovora o životopisu Allahovog Poslanika, Muhammeda, a.s.

Kako se zvao ashab koji je bio na čelu vojske nakon pogibije trojice spomenutih vojskovođa koje je imenovao Allahov Poslanik?

Nakon njihove pogibije, na čelu muslimanske vojske je bio Halid ibn Velid, r.a.

Kako se završila Bitka na Mu'ti?

Bitka na Mu'ti je završena povlačenjem muslimanske vojske nakon ogromnih gubitaka Rimljana.

Koje od mudžiza su se desile Allahovom Poslaniku, a.s., u Bici na Mu’ti?

Mudžiza koja se desila Allahovom Poslaniku, a.s., u Bici na Mu’ti je ta što je vidio iz Medine šta se dešava u Bici na Mu’ti, pa bi pri tom obavještavao o tome ashabe, r.a. 

Koji je povod pohoda osvajanja Mekke?

Razlog pohoda na Mekku je taj što su Kurejšije pogazile jedan od paragrafa Hudejbijskog primirja. Naime, pomagali su pleme Benu Bekr u napadu na pleme Hazaa koje je bilo u ugovoru s Allahovim Poslanikom, a.s. 

 Kako su reagirali Kurejšije kada su osjetili kaznu za spletke koje su činili Allahovom Poslaniku, a.s., i šta su rezultati toga?

Kurejšije su osnovali savjetodavni skup na njemu odlučili poslati Ebu Sufjana da obnovi sporazum primirja s Allahovim Poslanikom, a.s. Rezultat toga je neuspjeh Ebu Sufjana da obnovi sporazum primirja.

Koliko je ashaba učestvovalo u osvajanju Mekke?

Broj ashaba koji su učestvovali u osvajanju Mekke je bio 10 000.

Koja su tri mjesta koja je Allahov Poslanik, a.s., učinio sigurnim stanovnicima Mekke?

Allahov Poslanik je tačno precizirao tri mjesta u kojim su stanovnici Mekke sigurni, pa je rekao u hadisu: „Ko uđe u kuću Ebu Sufjana siguran je. Onaj čija su vrata zatvorena je siguran. Ko uđe u Mesdžidul-haram siguran je u njemu.”

Kako je Allahov Poslanik, a.s., podijelio vojsku pri ulasku u Mekku?

Podijelio ih je u tri grupe:

1.            grupa pod vođstvom Halida ibn Velida, r.a., ušla je u Mekku sa južne strane,

2.            grupa pod vođstvom Zubejr ibn Avvama, r.a., je ušla u Mekku sa sjeverne,

3.            grupa pod vođstvom Ebu Ubejde ibn Džeraha, r.a.

Šta je prvo uradio Allahov Poslanik, a.s., kada je ušao u Mekku?

Prvo je ušao u Mesdžidul-haram, a zatim učinio tavaf oko Kabe. Čineći tavaf, obarao je kipove koji su se nalazili oko nje, lukom koji je bio u mubarek ruci, a kipovi su padali jedan za drugim.

 Šta su odgovorili Kurejšije na pitanje Allahovog Poslanika, a.s., kako će postupiti prema njima nakon osvajanja Mekke i šta im je Allahov Poslanik, a.s., tada rekao?

Rekli su mu: “Dobro, plemenit si brat i sin brata plemenitog!”. Allahov Poslanik, a.s., im reče: ‘Idite, svi ste oslobođeni.”

Izvor: 250 pitanja i odgovora o životopisu Allahovog Poslanika, Muhammeda, a.s.

Autor: Nesiba Mahmud Talib

Pripremila: Adela Hebibović

25 - 250 pitanja i odgovora o životopisu Allahovog Poslanika, Muhammeda, alejhis-selam

 Šta je uradio Allahov Poslanik, a.s., drugog dana po osvajanju Mekke?

Allahov Poslanik, a.s., se govorom obratio ljudima, zatim uzeo prisegu stanovnika Mekke. Prvo su prisegu dali ljudi, a poslije i žene. Svi su mu dali prisegu na poslušnost i pokornost.

Koliko dana je Allahov Poslanik, a.s., ostao u Mekki nakon njenog osvajanja i šta je u njoj radio?

Allahov Poslanik, a.s., je ostao u Mekki 16 dana, pojašnjavao je načela islama, usmjeravao ljude na Pravi put i naredio lomljenje kipova.

Ko su ashabi koje je Allahov Poslanik, a.s., poslao da sruše najveće kipove Kurejšija?

Allahov Poslanik, a.s., je poslao:

·                    Halid ibn Velida, r.a., da sruši kip El-Uzza,

·                    Amra ibn el-Asa, r.a., da sruši kip Suvaa,

·                    S’ada ibn Zejda el- Ešelija, r.a., da sruše kipa Menata.

Kada je osvojena Mekka?

Mekka je osvojena u mjesecu ramazanu 8. godine po hidžri.

Kada se dogodila Bitka na Hunejnu?

Bitka na Hunejnu se dogodila u mjesecu ševalu 8. godine po hidžri.

Koji je bio povod Bitke na Hunejnu?

Povod Bitke na Hunejnu je okupljanje nekih oholih plemena koja su odbila islam i izišla u rat s muslimanima.

Koja su najuticajnija plemena sudjelovala u ovoj Bici protiv muslimana i ko je bio njihov vođa?

Najuticajnija plemena u Bici na Hunejnu su bila Hevazin i Sekif. Izišli su pod vođstvom Malika ibn Aufa en-Nasrija.

Koliki je bio broj muslimanske vojkse u Bici na Hunejnu?

Broj muslimanske vojske u Bici na Hunejnu je bio dvanaest hiljada boraca.

Šta je razlog povlačenju muslimana i bježanju u toku ulaska u dolinu Hunejn?

Muslimani su iznenađeni vojskom Malika ibn Aufa, koji se sakrio u klancu Hunejna i dočekao ih strijelama. Neprijateljska vojska u jednom mahu, poput jednog tijela, navali na muslimane. Većina muslimana se, uplašivši se ujedinjenog i iznenadnog napada, razbježa.

Izvor: 250 pitanja i odgovora o životopisu Allahovog Poslanika, Muhammeda, a.s.

Autor: Nesiba Mahmud Talib

Pripremila: Adela Hebibović

Srca se, doista, kad se Allah spomene, smiruju!

Iskrenost je omiljena osobina kod Allaha, dž.š. Otvorenost čini srce čistim, a iskustvo je dokaz. Uzoran čovjek i njegovi bližnji ne lažu. Zikr, spominjanje Allaha Uzvišenog, jeste najvrednije djelo i ono spokoj srcu donosi najviše. "Sjetite se vi Mene, pa ću se ja Vas sjetiti".

Spominjanje Allaha Veličanstvenog jeste džennet na zemlji, onaj ko u njega ne uđe neće vidjeti ni Džennet na ahiretu. Zikr je utočište i spas za duše od umora, tegoba, muka i nemira. On je tako jednostavna i lahka staza do svakog uspjeha i pobjede.

Onaj ko bdije nad stranicama Objave zna vrijednost zikra, a ko ga praktikuje svakim danom, za svaku priliku lijek ima.

Nemoj se, stoga, čuditi kad vidiš kako su smireni i spokojni oni koji zikr čine. To je smisao svega. Ali, pravo je čudo kako žive oni koji su nemarni i ne spominju Gospodara svoga.

"Tvari su, nisu živi i ne znaju kada će biti oživljeni." (En‐Nahl, 21)

O čovječe koji se žališ na iscrpljenost, koji plačeš zbog boli, strahuješ od nesreća i nad kim su se nadvile sve nedaće svijeta, spomeni Njegovo sveto ime: "Znaš li da ime Njegovo ima iko! (Merjem, 65)

Shodno broju i učestalosti zikra koji činiš tvoje će se misli prosvijetliti, srce smiriti, duša radosna biti i savjest odmor naći. U spominjanju Allaha krije se tvoje veličanje Njegove uzviše‐nosti, pouzdanje, vjera i oslanjanje na Njega. Zikrom se vraća Gospodaru, lijepo o Njemu promišlja i izlaz od Nega očekuje. A Allah je blizu onima koji Ga zovu, čuje njihove dove. Samo On molitve uslišava. Zato se Njemu predaj pokorno i unizno. Neka tvoj jezik uvijek spominje Njegovo ime blagoslovljeno iskazujući Mu tevhid, pohvalu, zahvalu, slavu, Njemu doveći (4 Kur'an, Er‐Ra'd, 28.) i oprost od Nega tražeći. Uz Njegovu snagu i moć steći ćeš sreću, sigurnost, veselje, nur i predanost.

"I Allah im je dao nagradu na ovom svijetu, a na onom svijetu dat će im nagradu veću nego sto su zaslužili" (Alu Imran, 148)

... ili bi ljudima na onome što im je Allah iz obilja Svoga darovao zavidjeli

Zavist je poput hrane koja teško nagriza kosti. To je hronična bolest koja u tijelu pravi pometnju i nered. Kaže se: "Zavisnik nikad nema mira, on je nepravednik u odori potlačenog i neprijatelj u odijelu prijatelja.

Upozoravm i sebe i tebe od ove podle bolesti. Ako je se klonimo, osjetit ćemo milost u sebi, pa onda u drugima. Zavist prema drugima ispunjava naše srce brigom, naš um nemirom i ne da nam spokoja u posteljama.

Zavisnik na početku samo upali iskru, a onda izgori u požaru nastalom od nje. Zavist rađa očaj, nemir i neprestanu brigu, a sve to da bi se uništio prirodni mir lijepog života. Pro‐blem zavisnika leži u činjenici da se on protivi sudbini i određenju, da na nevine potvoru baca, odgojene kvari i suprotstavlja se onima koji su na Pravome putu.

Čudna lije ovo bolest od koje čovjek nema nikakve koristi niti nagrade. Zavisnik će biti u stalnom nemiru i tjeskobi sve dok ne prestanu ili nestanu sve ljudske blagodati. Samo je zavisnik nepopravljiv i nepromjenljiv. On će se promijeniti jedino onda kada ljudi izgube blagodati, sreću i lijepe osobine. Ako bude lišen svih ovih stvari, njegovoj sreći neće biti kraja. Allahu se utječemo od zla zavidnika kad zavidi.

Izvor: Aid El Karni( Ne Tuguj)

ZIKR ALLAHA UZVIŠENOG

Podosta je islamskih imperativa koje mi zapostavljmao. Jedan od njih je, svakako, i institucija zikra, koji je, nakon učenja Allahove Knjige, najbolj i ibadet. U slučaju mnogih muslimana zikr je danas sveden na najmanju moguću mjeru. Neki, nažalost, smatraju da je dovoljan samo namaz kako bi bio upotpunjen i usavršen njihov iman, te da je razmišljanje, kao vid približavanja Allahu Uzvišenom, prioritenije od zikra, budući da su sav svoj zikrullah sveli, isključivo, na pet dnevnih namaza, a u slučaju nekih, samo na džumu i bajram-namaze. Njihove stavove demantira Allah Plemeniti u Svojoj časnoj Knjizi gdje kaže: U stvaranju nebesa i zemlje, u izmjeni dana i noći su, zaista, znamenja za razumom obdarene.

Problem je što su mnogi zastali na ovom ajetu, čiji kontekst ovim riječima nije upotpunjen, nego Gospodar, u sljedećem ajetu, pojašnjava ko su pametni i razumom obdareni. To su, kako Allah Milostivi, jasno i nedvosmisleno, kaže: Oni koji i stojeći, i sjedeći, i ležeći Allaha zikr čine i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju: 'Gospodaru naš, Ti nisi ovo uzalud stvorio hvaljen Ti budi i sačuvaj nas patnje u vatri!'

Komentirajući ova dva ajeta, Sejjid Kutb, rahimehullahi, kaže: Ovo razmišljanje čini jednu vrstu ibadeta. U to se uklapa i sjećanje na na Allaha - zikrullah, čime se ukazuje, ovom ukupnošću, na dva kretanja, dvije važne činjenice.

Prva činjenica: Razmišljanje o Allahovim stvorenjima, promatranje otvorene  svemirske knjige i sljeđenje – praćenje Kreatorove - Allahove ruke, kretanje ovog svemira i prevrtanje stranica ove knjige - jeste ibadet, i to najiskreniji ibadet,spominjanje Allaha Uzvišenog na najiskreniji način. Kad bi se povezale znanosti koje istražuju srž svemira, njegove zakone, njegovu energiju i ono što je u svemiru skriveno, kad bi se te znanosti povezale sa sjećanjem na Stvoritelja ovog svemira, s osjećanjem uzvišenosti Stvoritelja i Njegove dobrote, odjednom bi se to izmijenilo i pretvorilo u ibadet Stvoritelju svemira. Život bi se učvrstio ovim naukama i usmjerio prema Allahu. Međutim, materijalistički - nevjernički smjer prekida svaku vezu između Svemira i njegova Stvoritelja, prekida svemirsko znanje i iskonsku vječitu istinu, pa se zbog toga nauka pretvorila, a ona je najljepši Allahov dar čovjeku, u prokletstvo koje progoni čovjeka i usmjerava njegov život u mrski pakao, u nemirni i prijeteći život i duševnu prazninu koja progoni čovjeka kao što to čini osioni šejtan.

Druga činjenica: Allahovi znaci u svemiru javljaju se u svojoj inspirišujućoj stvarnosti, ali samo pobožnim srcima pobožnih ljudi koja Allaha spominju stojeći, sjedeći i ležeći. To su oni ljudi koji razmišljaju o stvaranju nebesa i Zemlje i o smjeni dana i noći. To su oni pred čijim očima se otvaraju velike istine, sadržane u stvaranju nebesa i zemlje i smjenjivanju dana i noći. Oni su time povezani s božanskim programom koji vodi ka spasu i dobru. Međutim, oni koji stoje skrštenih ruku pred pojavnostima ovozemaljskog života i dopiru do nekih tajni svemirskih moći, bez ovog povezivanja i spajanja, oni ruše život, ruše sami sebe tim tajnama do kojih su došli, pretvaraju svoje živote u nesretan pakao i nemir koji guši čovjeka. Oni završavaju srdžbom Allahovom i Njegovom kaznom na kraju kruženja.

To su dvije nužne činjenice koje izlaže ova slika što je Kur'an ocrtava pametnima, u momentu okretanja, odaziva i povezivanja.

To je tren koji predstvalja čistotu srca i vedrinu duše. To je momenat ibadeta. To je taj prvi doticaj srca pametnih ljudiputem razmišljanja o stvaranju nebesa i Zemlje i smjenjivanju noći i dana, osjećajući daje to ibadet, zikrullah, i povezivanje s Allahom. To je doticaj koji utiskuje u osjećaj pametnih iskonsku istinu o izvedbi svemira i odvezuje im jezike da veličaju Allaha Uzvišenog i odstranjuju svaku pomisao da je stvaranje ovog svijeta neistina!

Zanimljivo je da je u ovom ajetu prvo istaknut zikr - spominjanje Allaha Uzvišenog, pa tek onda fikr – razmišljanje o Njegovim znakovima koje je on rasprostro po vasioni i nama samima! Nije to slučajno: da bi voda bila čista, neophodno je da bude čista i posuda u koju ćemo je nasuti. Dakle, jasno je da se misli prečišćavanju zikrullahom! Zikr je, drugim riječima, filter koji prečišćava misli i ne dozvoljava otrovnim i pokvarenim mislima da se infiltriraju u ljudska srca. Da bi čovjek ushićeno uskliknuo: Gospodaru naš, nisi Ti ovo uzalud stvorio!, potrebno je čišćenje srca i naših misli zikrom! Ako bi se kojim slučajem red dešavanja izmijenio, čovjek bi već drugačije konstatitrao, što je evidentno na primjeru sekularista, materijalista, ateista i dr., koji taj redoslijed ne respektiraju!

Jezik je mali, sićušni i nemoćni organ kojem je Allah Uzvišeni dao mogućnost da izgovara najveće ime i da zaradi najveće ahiretske nagrade. Spominjući Allaha Svemogućeg jezik se prefinjuje i postaje dostojan mjesta i pozicije zbog kojih je, ustvari, i stvoren! Njegova uloga je konstantno sjećanje na Onoga koji nas je stvorio, pa, otuda, Allah Uzvišeni i kaže: O vjernici, često Allaha spominjite!

Svaki islamski propis ima količinu, mjeru i vrijeme izvršavanja, izuzev zikra Allaha Uzvišenog. Zikr Allaha Uzvišenog nije determiniran ni količinom ni vremenom. Kad god nam se ukaže prilika, u svakoj situaciji, u svako vrijeme ina svakom časnom mjestu može se zikr činiti! Čak se ide dotle da se zikr toliko puno i neprekidno čini da drugi pomisle da osoba nije pri pameti, kao što prenosi Ebi Se'id el-Hudri, radijellahu anhu, da je Allahov Vjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: Toliko spominjite Allaha Uzvišenog dok vam ne kažu: 'Luđaci!

Koliko treba zikrullah prakticirati, najbolje će ilustrirati Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi, koje prenosi Mu'az b. Džebel, radijellahu anhu,. Naime, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, je jednom prilikom bio upitan: Koja su djela najvrednija?, pa je odgovorio: Da preseliš na ahiret, a da ti jezik bude vlažan od zikrullaha!

U autentičnom hadisu, koji prenosi Ehu Hurejre, radijellahu anhu, o sedam vrsta osoba koje će zadobiti mogućnost boravka u Allahovom hladu na Sudnjem danu, kada drugog hlada osim Njegovog neće biti i gdje će posebno uživati, pored ostalih, navodi se osoba koja spomene Allaha u samoći, pa pusti suzu!

Nažalost, pojedinci misle da je zikr tek gubljenje vremena i institucija koja ima fakultativnu važnost. Oni kao da ne shvataju da je zikr obligatna dužnost svakom punoljetnom i pametnom muslimanu. Neka malo dublje analiziraju kur'anske ajete i Vjerovjesnikove, sallallahu alejhi ve sellem, hadise u kojima se, sasvim jasno, tretira ova institucija i, eksplicite, inicira njeno kontinuirano činjenje.

 (nastavit će se)

122. str

(Jezik – mač sa dvije oštrice, dr. Šefik Kurdić)

L A Ž

Laž je obavještenje koje se ne slaže sa stvarnošću. Ona je pokuđena karakterna osobina na koju je upozorio Allahov Poslanik s.a.v.s. kada je rekao: "Čuvajte se laži, zaista, laž vodi ka griješanju, a griješenje u vatru, i čovjek će neprestano lagati i nastojati da laže sve dok ne bude zapisan kod Allaha da je lažljivac." (Muslim)

Laž je zabranjena u svim stvarima, a naročito, laž na Allaha zabranjujući ono što je ohalalio i dozvoljavajući ono što je oharamio. Allah dž.š. kaže: "I ne govorite neistine jezicima svojim: 'Ovo je dopušteno, a ovo zabranjeno', da biste tako o Allahu neistine iznosili. Oni koji o Allahu govore neistine, neće uspjeti." (En – Nahl 116.)

Veliki je haram lagati na Allahovog Poslanika s.a.v.s.. I to na način da čovjek sam napiše hadis, a zatim ga pripiše Allahovom Poslaniku s.a.v.s., pa kaže: "Rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s.", a on ga nije rekao. Ovo je zabranio Allahov Poslanik s.a.v.s., kada je rekao: "Ko namjerno slaže na mene, neka sebi pripremi mjesto u vatri." (Buharija)

Vjernik ne treba da u svom ophođenju sa ljudima koristi laž, naročito u trgovini. Na primjer, da prodavač laže o uloženim sredstvima za robu, Ili laže o kvalitetu robe, pa kaže: ovo je najkvalitetnija vrsta, a, u stvari, nije tako. Ili da istakne lijepi dio robe, a sakrije lošiji i sl. Na sve ovo islam nas žestoko upozorava, jer Allahov Poslanik s.a.v.s., kaže: "Ko nas vara nije od nas." (Muslim)

Laganje prilikom pričanja se ubraja u osobine munafika, jer je Allahov Poslanik s.a.v.s., kazao: "Kod koga se nađu četiri osobine pravi je licemjer, a kod koga se nađe neka od njih nosi u sebi obilježje licemjerstva sve dok ih se ne prođe, a to su: kada mu se nešto povjeri - izda, kada govori - laže, kada obeća - iznevjeri i kada se spori - bestidno govori." (Buharija)

Laganje može biti i o snovima,tvrdeći da je nešto sanjao, a nije ništa. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Ko priča o snu koji nije usnio, bit će zadužen (na Sudnjem danu) da sveže dvije dlačice (niti), a neće moći." (Buharija) I kaže: "Zaista, najveća laž je pričati da su oči vidjele (u snu) ono što nisu vidjele." (Buharija)

Krupna je stvar izmišljati laži u šali i nastojanju da ljude nasmije, jer je Allahov Poslanik s.a.v.s.  rekao: "Teško onom ko priča ljudima, pa izmišlja laži da bi ih lažima nasmijao, teško njemu, teško njemu." (Ebu Davud, Knjiga o adabima)

Izvor: Ahlak muslimana – ponašanje i moral svakog muslimana

Grupa autora, Rijad 2010.god.