Udruženje "Most povjerenja"

Neka ti dom bude prostran

Postoji šerijatsko osamljivanje, a to je da se udaljiš od zla i sljedbenika zla, od dokonih ljudi, predanih zabavi i neredu. Zato se priberi, razum uspokoji i svoj intelekt obogati biserjem mudrosti i uđi u vrt znanja.

Odvajanje od svega onog što ne vodi dobru i pokori jeste dragocjen lijek kojeg su uspješno koristili poznavaoci srca i duše. Ja te tome savjetujem. Odrekni se svega onoga što je zlo i što podsjeća na raspuštenost, nemarnost i dokolicu. Pohvalan vid sastajanja i društvenosti sadržan je u klanjanju pet dnevnih namaza u džematu, druženju s učenim ljudima i međusobnom potpomaganju u dobru. Dobro se pripazi dokonih sjela i ispraznog govora. Ako se nađeš na ovakvim mjestima, nastoj ih što prije napustiti, pokaj se za taj grijeh, obuzdaj svoj jezik, i neka ti tvoj dom bude prostran. U tim prilikama tvoja je duša ugro‐žena i u nju se uvlači nemir, jer ti sjediš s nemarnim ljudima čije su riječi nevaljale. Takve su osobe prve u širenju smutnje, nesreće, i nevolja i najprije tebi sve to žele.

"Da su pošli s vama, bili bi vam samo na smetnji i brzo bi među vas smutnju ubacili" (At‐Tevba, 47)

Moja jedina želja jeste da se sam za sebe brineš, da svoj dom napuštaš radi lijepa govora ili dobrog djela. Tako ćeš ponovo osjetiti svoje srce. Nećeš gubiti vrijeme, život traćiti i jezik na ogovaranje navikavati. Srce će ti napustiti nemir, uši loša besjeda, dušu ružne misli. Onaj koji je ovo iskusio najbolje zna. A prođi se onoga ko se opteretio iluzijama i predao se sanjarenju. 

23 -250 pitanja i odgovora o životopisu Allahovog Poslanika, Muhammeda, alejhis-selam

-          Šta je Allahov Poslanik, a.s., odgovorio izaslanicima Kurejšija?

Allahov Poslanik, a.s., je zahtijevao od Kurejšija da se dogovore o jednoj od tri stvari:

1.            ako se žele nagoditi i sklopiti primirje, ostavljajući Allahovog Poslanika, a.s., s  narodom i dozvoliti mu da ih poziva u        islam;

2.            ili da prime islam kao ostali;

3.            a ako oni odbiju, ne preostaje im ništa drugo osim ratovanja.

-          Koji je povod prisege Er-Ridvan?

Njen razlog je bio slanje Osmana ibn Affana, r.a., kao izaslanika Allahovog Poslanika, a.s., Kurejšijama, da bi im pojasnio cilj dolaska u Mekku. Kurejšije tom prilikom zarobiše Osmana, r.a., i proniješe se glasine o njegovom ubistvu. Kada to dođe do Allahovog Poslanika, a.s., on zatraži od ashaba, r.a., da mu daju prisegu na osvetu Osmana, r.a.

-          Koliko je muslimana ostalo na Hudejbiji?

Muslimani su na Hudejbiji ostali 10-ak dana, a kaže se i 20 noći.

-          Koje su uvjete postavili Kurejšije u ugovoru primirja s muslimanima?

Uvjet Kurejšija je bio da se Allahov Poslanik, a.s., vrati te godine kući i ne uđe u Mekku kako Arapi ne bi govorili da je Muhamed, a.s., nasilno ušao u Mekku.

-          Koji su paragrafi primirja oko kojih su se muslimani dogovorili s Kurejšijama?

Paragrafi Hudejbijskog primirja su:

1.  Povratak Allahovog Poslanika, a.s., u Medinu i ne ulazak u Mekku te godine, već sljedeće.

                      2. Ko želi sklopiti ugovor s Allahovim Poslanikom, a.s., može to uraditi, a ko želi ugovor s Kurejšijama može                           to uraditi.

                      3. Ko napusti ugovor Kurejšija i dođe Allahovom Poslaniku, a.s., dužan ga je vratiti Kurejšijama; a ko                           napusti ugovor Allahovog Poslanika, a.s., i dođe Kurejšijama nema mu povratka.

                      4. Zaustavljanje ratovanja među dvjema zavađenim stranama u periodu od 10 godina.

-          Ko je bio ashab kog je Allahov Poslanik, a.s., vratio mušricima nakon njegova primanja islama poslije Hudejbijskog primirja?

To je bio uvaženi ashab Ebu Bešir Utbe bin Usejjed, r.a., koji bježeći iz mušričkog zatvora ide u Mekku, i pristupa Allahovom Poslaniku, a.s., u Medini.

-          Koji je korak uslijedio nakon potpisivanja primirja Allahovog Poslanika, a.s., s Kurejšijama?

Drugi korak koji je uslijedio nakon primirja jeste slanje pisama kraljevima i vođama plemena i njihovo pozivanje u islam.

-          Zašto je Allahov Poslanik, a.s., načinio sebi poseban pečat, i kakvog oblika je bio?

Zato što je Allahov Poslanik, a.s., znao da kraljevi ne primaju nikakve dopise ako nisu opečaćeni, pa je sebi napravio srebrni prsten unutar koga je uklesano "Muhamed Resulullah” (Muhammed, Allahov poslanik). Taj prsten je Allahovom Poslaniku, a.s., služio kao pečat kojim je ovjeravao dokumenta.

 Izvor: 250 pitanja i odgovora o životopisu Allahovog Poslanika, Muhammeda, a.s.

Autor: Nesiba Mahmud Talib

Pripremila: Adela Hebibović

Napravi od limuna slatko piće

Pametan i pronicljiv čovjek zna svoj poraz pretvoriti u pobjedu, dok neznalica od jedne nesreće pravi dva zla.

Poslanik, s.a.v.s., protjeran je iz Meke, pa se nastanio u Medini i od nje napravio državu za koju znaju svi historičari svijeta.

Ahmed ibn Hanbel zatvaranje i bičevan, a postao je predvodnik, imam u svojoj zajednici. Zatvaranje i šejh Ibn Tejmija, pa je postao veliki učenjak. Serhasi je bio bačen u dno bunara, pa je napisao dvadeset tomova o fikhu. Iako je bio zarobljen, Ibn Esir napisao je poznato djelo Džamiu‐l‐usul, kao i jednu od najvrednijih i najpoznatijih knjiga o Hadisu. Ibn Dževzi bio je protjeran iz Bagdada, pa je postao prvak u sedam kiraeta. Malik ibn Er‐Rejb napisao je u smrtnim časovima jednu od najljepših pjesama koja po ljepoti nadmašuje brojne divane pjesama napisane u doba Abasida. Svim ljudima i za sva vremena u sjećanju će ostati elegija koju je napisao Ebu Zuejb povodom smrti svojih sinova.

Kada te snađe kakva iznenadna nedaća, pogledaj u stranu odakle će izlaz doći. Kada ti neko ponudi čašu limuna, uzmi je i u nju stavi šećera. Ako ti neko pokloni zmiju, iskoristi njenu skupocjenu ljušturu, a drugo ostavi. Ako te ugrize škorpija, znaj da njen ugriz najbolje štiti tvoje tijelo od zmijskog otrova.

Sve situacije u životu prilagodi sebi tako da uvijek iz njih ubireš cvijetove i korisne plodove."Ne volite nešto, a ono može biti dobro za vas' (El‐Bekara, 216)

U jednoj tamnici bijahu dva pjesnika, pesimista i optimista. Prije odlaska na pogubljenje, pogledali su kroz zatvorsko okno. Optimista je svoj pogled uputio prema nebu i zvjezdama, pa se nasmijao. Drugi je pak zurio u blato i lokve na obližnjoj ulici, te mu suze počeše teći niz lice. Razmisli o ova dva čovjeka i znaj da zla nema, a daje dobro vječno i konačno.

Izvor: Aid El Karni, Ne Tuguj

LOŠE RAZUMJEVANJE DJEČIJE PRIRODE I LIČNOSTI I NEUOČAVANJE FAZA RAZVOJA KOD DJETETA

Koliko je samo roditelja koji nemaju ni najosnovnija znanja o ličnosti i prirodi djeteta. Iz tog njihovog neznanja proizaći će na  desetine i stotine greški u pristupu svom djetetu i njegovom odgajanju. Šta više, većina greški rezultat su neznanja iz ove oblasti. Kao i odrasli i djeca imaju svoje karakteristike i specifičnosti. Postoje djeca koja se jako brzo ljute, djeca koja se malo smiju, djeca koja su umjerena, djeca koja su uvijek vesela i razdragana itd. Ako se nakon prepoznavanja prirode svakog djeteta roditelji prema svima odnose na jedan kalup učinili su najveću moguću  grešku. Ta greška će kasnije prerasti u čitav niz drugih greški iz kojih će se razviti brojni problemi. U porodicama gdje roditelji nisu obrazovani naći ćemo veliku grešku koju oni čine prema svome djetetu. Naime, i pored toga što njihovo dijete svakodnevno napreduje i postepeno izrasta u zrelu, zdravu odraslu osobu oni se i dalje prema njemu odnose kao prema dojenčetu. Ovakav odnos naravno smeta svakom djetetu i zbog njega dijete može biti mnogo opterećeno.

Priredila:

Fikra Smajlović, na osnovu djela „Opasne greške u odgoju djece“, autora Šejh Muhammed b. Ibrahim El-Hamd.

Uskraćivanje prilike za popravljanje greški

Dešava se da pojedini roditelji zbog najmanjih sitnica s kojim nisu zadovoljni kod svog djeteta prozivaju i ismijavaju svoje dijete. Tu dječiju bezazlenu sitnicu u stanju su pamtiti duži vremenski period i sve to vrijeme prozivati svoje dijete zbog toga. Tako npr., ako dijete ukrade nešto oni ga dozivaju imenom „ kradljivac“, „lopov“ i sl. Ili u drugom slučaju, kada dijete nešto slaže, dozivaju ga imenom „lažljivac“. Umjesto da se zapitaju zašto je dijete to učinilo i da li bi dijete to učinilo da su mu roditelji nabavili tu stvar. Na taj način roditelji jednu sitnu pogrešku djeteta tretiraju kao ključnu i jedinu osobinu svog djeteta!!! Kao da je to nemoguće popraviti!? Dijete to sluša i pati podnoseći bol na svoj način. Međutim, ono istovremeno u svojoj duši stvara ubjeđenje kako je ono rođeni kradljivac, lažov itd. Nakon izvjesnog vremena dijete to prihvata kao pravu istinu, uopće ne reaguje na ta dozivanja i takva tretiranja, te više i ne pokušava da to izmjeni i popravi. Kada se to desi postavlja se pitanje ko će izbaviti i zaštititi dijete od toga?

Priredila:

Fikra Smajlović, na osnovu djela „Opasne greške u odgoju djece“, autora Šejh Muhammed b. Ibrahim El-Hamd.